torsdagstystnaden

idag är det torsdag och jag belönar mig själv med en lite lugn och tyst förmiddag. igår var det hemtentainlämning och herregud, vad skönt det var att bli av med den. just nu dricker jag kaffe och läser dikter, för imorgon är det dags för sista poesiseminariet.
 
igår var jag i skolan och hade fonetikföreläsning och vi lyssnade på cockney accents och new york accents och försökte urskilja särskilda drag. det är ju kul, men man får ju typ flimmer i huvudet av att lyssna på samma klipp om och om igen, speciellt om man loopar ett visst ord. när jag kom tillbaka till stan så gick jag och fikade med trixxarn, sen köpte vi biljetter till vårkravallen som är nu på lördag, för det känns som att vi måste lyckas göra åtminstone en studentig grej när vi nu ändå är studenter. vi får se hur bra vi är på att hantera fulla människor i overall, men det ska nog gå bra. sen gick vi på stan och köpte en varsin vuxenväska. för nu är vi vuxna. riktiga damer. 
 
i eftermiddag ska jag åka till stallet och krama lite på mambsan, så nu måste jag fortsätta läsa mina dikter och försöka tänka ut nåt bra att skriva om dom.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0