en liten catch up

men herregud vad jag har varit dålig på att skriva vettiga saker här på sistone! jag bejakar väl ledigheten helt enkelt. men hur som helst! förra söndagen, alltså för ca en och en halv vecka sen, så var jag på kolmårdens djurpark med mami och papi och filip och olle! det var fritt inträde hela dagen och julspel med kamelerna och allt vad det var. vi skippade dock julspelet och strosade bara runt och tittade på djuren som fick vara ute. jag känner en viss ambivalens för djurparker, fast djuren på kolmården verkar ha det bra och hela forskningscentret är ju väldigt viktigt förstås. och deras inhägnader är ju faktiskt bra, relativt stora och fina, om man nu prompt måste ha djur inhägnade. fick ett så sorgset styng i hjärtat när den största, ståtligaste tigerhanen stannade och tittade på mig genom glasrutan, sen fortsatte runt på sin lilla upptrampade stig runt tigerhägnet. men som sagt så verkar dom ändå ha det bra, speciellt i jämförelse med andra djurparker, och någonstans tycker en liten del av mig att det är bra med djurparker som kan öka förståelsen och kunskapen och bevara utrotningshotade arter. här kommer en liten hög med bilder!
filip och olle tittade på davidshjortarna. dom hade spretiga tår och stora näsborrar (davidshjortarna alltså)
olle och ett sjölejon som ser ut som en snigel lite grann
delfinerna busade och hade skoj med sina tränare
tigerkillen
och aphäng!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0