rundturen

hallå raringar!
här har jag en liten idé till er! jag har ju fortfarande inte visat hur jag bor, och det är ju SUPERkul för er att få se hur jag har det här i falun. eller hur! och kul för mig att gå tillbaka och titta på om ett år eller fem år eller så. men vi tar lite i taget så att ni inte får se allt på en gång. lite som en julkalender nästan. okej! då kör vi. vi börjar, såklart, i trapphuset. här ser ni min dörr. känns vuxet att vara bara en initial och ett efternamn.
sen går vi in genom dörren förstås. eftersom det snart är jul så har jag ju pyntat lite. här ser ni min dörrkrans!
okej då har vi kommit såhär långt. precis innanför ytterdörren har jag, föga förvånande, en liten hall. här har vi hallen från ytterdörren sett.
och här har vi hallen från andra hållet sett!
jaha då går vi vidare. från ytterdörren kan man svänga höger och då hamnar man i köket. såhär ser det ut från den dörröppningen:
går man in ytterligare en liten bit i köket så hamnar man vid min lilla köksbordshörna. här hänger jag mycket och ofta, speciellt på morgnarna. och kvällarna. jag älskar mitt kök.
lägg gärna märke till den helt fantastiska amaryllisen som jag fick av mamma och pappa för några veckor sen.
nu ska vi ta en titt på fönstret! såhär ser det ut när det är ljust ute. en helt otrolig utsikt som sträcker sig ända till skogarna och bergen på andra sidan, med en ordentlig överblick över sjön tisken. som visserligen har ett lager av is och snö på sig för tillfället.
om vi står vid fönstret och vänder oss mot hallen så ser det ut såhär:
och, fiffig som jag är, så har jag även kommit ihåg att ta bilder på hur det ser ut på kvällen!
jaha hörni! då har vi klarat av hallen och köket. nästa gång tar vi sovrummet va?
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: joline

va fint och bonus att få se både kväll och dag. ser fram emot nästa inlägg!

Svar: jaaa tänkte väl att du skulle uppskatta!
Ebba

2013-12-09 @ 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0