sol- och vårtisdagen

hej vänner!
idag är det tisdag och jag har en strålande fin påskhelg bakom mig. på långfredagen mysade jag i stallet med sarafari, på självaste påskafton hade vi farmor- och farfarbesök och sen på kvällen var det röj på trappan, och på påskdagen var jag ute och red i en underbar vårskog. ingenting att klaga på alls. igår var det en jättefin vara-ute-i-solen-hela-dagen-annandag, med mycket promenixande, kaffe på fräcka och glass på halvars (som säsongsöppnade igår!) med tillhörande bakom linghallen-häng med trixxarn och patrick och hans bankir.
 
imorgon är det dags för varieties of english-föreläsning, första skoldagen på lite mer än en vecka och man har ju slappat till sig lite. men just nu sitter jag och transkriberar ett ljudklipp med nån new york-kille som pratar om sin barndom och om hur lätt det var att smita in på baseball och footballarenorna på den tiden. i'm psyched. imorgon ska jag även försöka droppa in på vårdcentralen för att ta blodprov som jag ska skicka till umeå till en undersökning som jag har gått med på att delta i. med min uppsats går det väl lite sisådär, det är ju extremt svårt att komma igång, men det ska nog ordna upp sig med tiden. nä nu ska jag återgå till att transkribera baseballtermer i fonetisk skrift, hurra vad skoj.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0