måndagsmåndagen

hej darlings!
idag är det måndag och den här dagen har bestått av bara två saker, nämligen mambsan och charles dickens. mamba och jag tog en sväng i ridhuset och hon var pigg och glad och väldigt samarbetsvillig och superduperduktig på att fatta rätt galopp och lyssna på mig hela tiden. så himla fin hon är. sen rullade hon sig ordentligt i hagen, välförtjänt! skoj att jag har henne även imorgon och då lär hon se ut som en liten lerklump. men whatever makes her happy! sen har jag läst hard times hela eftermiddagen och nu har jag kommit in i den och till och med börjat tycka om den, har bara cirka hundra sidor kvar, och tur är väl det för den ska vara färdiganalyserad till på fredag då det är dags för semme. jag har för övrigt fått grönt ljus på uppsatsen så nu är det bara att tuta och köra! tut tut!
 
ikväll, närmare bestämt om en halvtimme, är det dags för första avsnittet av en ny serie! som jag tänkte se. en sprillans ny hannibal-serie med mads mikkelsen i huvudrollen och den har fått rätt bra kritik så det ska bli spännande att se hur det ter sig. den ska vara rätt tät om jag har förstått det hela rätt. och som om inte mads mikkelsen vore nog så är även hugh dancy med och då blir man ju himlarns glad! jaaaa. så spännande det ska bli.
 
imorgon ska jag som sagt till stallet och ta en tur i skogen, men innan dess måste jag åka till hööks och köpa en ny ryktlåda för min gick sönder idag, efter cirka sju års tapper tjänstgöring. ja så kan det gå! nu ska jag läsa några sidor till och sen är det dags för tevi!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0