virrvarret

GRRRRR när blev jag såhär dålig på grammatik? herregud, jag fattar ju ingenting. eller, är ju bra på grammatik vad det gäller att skriva och att se när det är fel och när det är rätt och när det ska vara på ett visst sätt och när det inte ska vara på ett visst sätt. MEN subjekt, predikat, predikatsfyllnad, adverbial, direkt objekt och fan och hans moster? varför kan jag inte det här? och varför kan jag det inte på engelska? och varför kan jag inte förklara varför det blir på ett visst sätt när jag bara vet ATT det blir på ett visst sätt för att... det bara blir så? typ det enda jag minns av lektionerna med satsdelar är dom från tyskan. och då får jag bara ont i hela kroppen och vill dö av tristess. menmen! det här måste ju också göras. får se om morgondagens seminarium gör saken lite klarare, eller om det kanske rentav blir rörigare. häpp men hörni om det är nån av er som är kung på grammatik och känner att hen gärna vill bli min privatlärare så KÖR FÖR TUSAN, jag behöver det! uppenbarligen. jaja nu har jag ju suttit med näsan i boken hela dagen och ändå lyckats få in lite i huvudet (hoppas jag) så jag får väl sluta för dagen nu. det är ju en dag imorgon också.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: respan

bra mjukstart du fick, haha :( jag tror verkligen att det kommer gå bra för dig! det gör det alltid. kämpa på!! gotta love grammatik <3...

Svar: det kändes faktiskt mycket bättre efter den här dagens seminarium! så jag hyser stora förhoppningar :)
Ebba

2012-09-04 @ 05:40:25
URL: http://anipser.spotlife.se
Postat av: Mary

Men kom igen Ebba, jag vet att du kan detta!! Vart det bättre efter seminariet?! Saknar dig förövrigt!!!!!!!!!!

Ps. Uttrycket "fan och hans moster" är typ det bästa jag vet.

Svar: ååh saknar dig med, massa massa! jodå, det blev bättre efter seminariet, och det blir nog bättre och bättre hela tiden, fast allt känns så jäkla rörigt just nu!
ps. jag vet, älskar det. ska använda det i alla mina dagar.
Ebba

2012-09-04 @ 21:31:14
URL: http://mariaohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0