full rulle

hejhejhej!
ni har allt saknat mig lite va? jo jag vet. idag är det måndag och ny vecka NU IGEN. satan vad fort det går. nu är jag inne på tredje skolveckan och jag har fullt upp mest hela tiden, vi läser typ fem delkurser parallellt och det är sjukt mycket läsning och grammatikövningar hit och dit och gud jag vet inte vad. jättesvårt att få till nån slags struktur på eländet, så nu har jag förstås fått tillbaka nervryckningarna i mitt lilla kära vänsteröga. tror allt att det där mysiga relaxåret i falun gjorde susen för min mentala hälsa (lol vad det låter konstigt, men ni fattar. blev inte mycket stressande där uppe inte). 
 
denna härliga måndag inleddes med en grammatikföreläsning och jag kan ju säga att grammatik klockan halv nio en måndagmorgon inte är riktigt mänskligt. sen följde ett seminarium där man var tvungen att vara förberedd med de mest överdimensionerade seminariumförberedelserna någonsin, och sen NÄR har man varit tvungen att skicka in seminarieanteckningar till urkund????? bara för att vi var tvungna att "öva på att skicka texter till urkund". bitch please. hur svårt är det egentligen. förstår inte hur man ens ska kunna fuska ihop svaren till en seminarieuppgift, när det snarare är det muntliga som spelar roll och det skriftliga bara ett litet bevis på att man faktiskt har gjort något över huvudtaget.

jag har ju dock lyckats göra några trevliga saker på sistone, i fredags till exempel var jag i stallet när mamma red lektion och snusade på mambsan lite efter en hel dags hemmastudier. så välbehövligt. i lördags pluggade jag också hela dagen och sen på kvällen så var jag och trixxarn ute och åt på restaurang, vi är ju trots allt vuxna och sofistikerade. vi åt på brasseriet och det var första gången vi var där. litet och trevligt och ganska mysigt, men kanske lite väl trångt för min smak. åt en fiskgryta som var rätt god, så det får väl bli helt okej godkänt ändå. sen pubrundade vi oss runt i stan med stopp på munken, världens och slutligen wasa. jojo så var det. himla spännande och fin kväll!
 
nä nu ska jag fortsätta vara hungrig ett litet tag till och titta på en onlineföreläsning. åh teknikens under.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0