en torktumlare i mitt huvud

hej hörni!
visst är jag dålig på att blogga nu för tiden? så kan det vara. jag är rätt dålig på att plugga nu för tiden också, kan jag ju meddela. eller det är jag väl egentligen inte, men det känns som så när man vadar i kompendier och grammatikböcker och noveller och föreläsningsanteckningar och tjocka romaner. det är lite mycket. det blir liksom lite kortslutning. det är jobbigt att läsa fem kurser samtidigt, men det är samtidigt kul när man är i skolan. det kan i och för sig bero på att man kan kosta på sig att fokusera på en sak i taget när man väl sitter där på en viss lektion. nu på fredag har vi vår första tenta och jag känner mig inte alls förberedd, men nu har jag buntat ihop all information och alla häften som vi har fått så nu har jag i alla fall fått lite struktur. 
 
jag och lokatten är ensamma hemma nu, för mamma och pappa och filip (och olle, men han bor ju inte här) är i nås. rätt skönt för mig, för då kan jag ta bilen till linköping. och på tal om det så behöver jag nog åka och växla lite parkeringspengar typ nu med en gång, för imorgon börjar jag halv nio och då är det bäst att jag har fixat allt sånt innan dagen börjar. dock lite tråkigt att vara ensam och inte ha nån att prata med. alla känslor förstärks typ tiofalt, som nu när man känner att allt är lite jobbigt och tråkigt och man mest bara vill ligga kvar i sängen varje morgon och inte alls göra allt som man måste göra. nu är det typ den känslan gånger tio. nåväl. dom kommer ju hem imorgon så det är bara att hålla ut. jag känner också lite att det var synd att jag inte kunde följa med till nås, hade så behövt att vara där i några dagar och andas skogsluft och titta på höstträd och plocka svamp.

jaja. nu när jag har organiserat en fin liten (stor) hög med grammatikpapper så kan jag ju känna mig nöjd med att i alla fall åstadkommit något, och jag känner att jag behöver ta en promenad eller nåt. eller först växla parkeringspengar. sen promenad. jävla mynt alltså. 
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Mary

Det är nya tider nu Eb, nu för tiden kan man ju betala sin parkering med bankkortet!! Det är typ guds gåva till mänskligheten, eller i alla fall guds gåva till den kontantlöse!

2012-09-17 @ 22:23:07
URL: http://mariaohlsson.blogg.se
Postat av: lilla e

jag vet! visste dock inte om parkeringsautomaterna på campus valla hade kortläsare så jag tog det säkra före det osäkra. men dom hade visst kortläsare så nu vet jag det, för framtida bruk!

2012-09-18 @ 15:39:09
URL: http://plusebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0