en kulturnatt och några bilder

igår var det alltså kulturnatt och det var ju himla skoj. egentligen gjorde vi inte så mycket, vi inledde med att äta på paus och sen titta på första teater impuls-föreställningen, skrattade lite tills jag grät och sen gick vi vidare. till rådhuset. men dom verkar ha bestämt sig för att jag aldrig någonsin ska få se hur det ser ut i det där jävla tornet, lyckas aldrig komma med på nån visning. nästa år, då jävlar! fast så säger jag ju varje år. gud, jag tror att jag har försökt komma in där i typ fem år nu. nästa år måste det funka. hur som helst så fick vi saft och bulle där och såg ett spöke, så nåt fick vi ju ut av det ändå. när vi gick ut från rådhuset så var det en massa blåljus vid strömparken och adrian som är den borne tidningsmannen spurtade dit och var alldeles på tårna. det var tydligen nån polisjakt som slutade med att den jagade bilen krockade med räcket på spången. väldans konstigt. så vi stod där och tittade ett litet tag, men sen fick det vara nog. då gick vi hem till trixxarn och drack vin och sånt och sen så småningom bar det av till värmekyrkan för karateklubbshäng. det var väl en fin kväll men lite tomt på människor som man kände. även lite tomt på människor som man inte kände också, då av den typen som man vill prata med alltså. sen tog jag sista bussen hem. idag har jag mest hängt med katterna, för rasmus är här på besök nu. och nu tänker jag inte skriva mer, utan visa lite bilder istället.
här står maria och försöker ta reda på vad som har hänt.
här är adrian och hans nya kompisar konrad och edvin, två nyblivna artonåringar. toppenkillar!
här är adrian, maria och trixxarn när dom går i maktens korridorer på rådhuset. smalaste korridoren.
och här är rasmuskatten när han var ute och andades höstluft i förmiddags.
och här är han när han spärrar upp sina ögon så mycket som möjligt och blir sur på mig för att jag stör honom mitt i hans lilla lunchlur.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0