skäggmesens dag

hejhej allihopa!
idag är det söndag och jag har varit på utflykt till tåkern hela dagen. så himla skönt med luft och skog och vass och djur och allt sånt. just idag var det temadag, skäggmesens dag. tyvärr var dom inte så förtjusta i superduperblåsten som härjade, så dom höll sig djupt inne i vassen, men några såg vi allt ändå. annars såg vi en havsörn och en massa massa grågäss och knölsvanar och tranor. och lärde oss grejer också, vi var på guidad tur där ute i vassen. det bästa var att guiden hade klätt ut sig till en skäggmes, odlat typ samma skägg (men i skäggmesens fall så tycker jag mer att det där så kallade skägget ser ut som mascara som har runnit. men det är klart att man inte kan kalla den för mascarames. trots att den tydligen inte ens är en mesfågel, men jaja), och sen hade han beiga kläder och grå mössa. så himla skojig. gjorde en massa skäggmesläten och var helt i extas när det fladdrade till i vassen, så kul med människor som är så inne i nånting. en skön och bra dag helt enkelt! kul också att jag sänkte medelåldern ganska rejält, alla andra i gruppen var typ sjuttio bast. men jag gillar ju sånt, skön grej ibland att inte bara vara ute och rumla på stadsgator. nu kommer det några bilder, fick dock bildgoogla skäggmesen så ni får se hur den ser ut eftersom jag inte kunde ta nån bild på den själv.
här är den! fin va?
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: louise den basta

snyggebbsan!

2012-10-07 @ 23:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0