pluggpausen

hej hörni!
idag är det måndag och det har varit en oändligt lång, mörk och regnblöt dag. som snart är slut. idag har jag mest suttit och verkligen FÖRSÖKT få mig till att plugga, för på fredag är det tentadags igen. det gick dock sådär, men jag lyckades med att koncentrera mig en liten stund i några timmar i alla fall. dock inte alls så mycket som jag hade behövt. men jag löser det med att inte få gå och lägga mig riktigt än och att intala mig att jag måste superplugga de resterande dagarna den här veckan. och det går ju bra som ni märker. för här sitter ju jag.
 
jaja whatever. det här har varit en fin helg i alla fall! i fredags var jag ju i stallet och red lektion på mambsan, massa förvänd galopp och sånt och det var ju knepigt och jobbigt men i slutänden så gick det faktiskt riktigt bra. så mycket bättre än jag hade trott, det sitter ju i ryggraden det där. och mambsan kändes så positiv och samarbetsvillig, så det var bra! direkt efter lektionen så åkte jag hem och åt och duschade och sen tog jag bilen in till stan och plockade upp trixx. vi skulle gå på timo räisänens konsert på kulturkammaren (eller ja, på dynamo då) och det var SÅ BRA och han var SÅ GLAD och jag tyckte att det kändes som att jag var femton år igen. himla bra spelning. och roligaste hårdrocksbasisten. undrar vart dom hade lyckats skaka fram honom ifrån.
 
i lördags pluggade jag en liten smula och tog en sväng på hc (eller ja, på mirum då). sen på kvällen åkte jag hem till trixx och så drack vi öl och vin och päronlikör och sen struttade vi bort till värmis och årets sista pop orange. det blev en spännande och rolig kväll och man får väl vara nöjd med det minsann. ja och sen höll jag nästan på att missa sista spårvagnen men jag och trixx sprang på lätta och snabba små fjät bort till söder tull och fick till och med vänta en liten stund innan den kom. och igår på vilodagen så gjorde jag väl inget särskilt. borde ju förstås ha pluggat men bara tittade ut genom fönstret och kollade på dimman och försökte låta bli att fnissa för mycket. som en vanlig söndag då alltså. 
 
men nej. nu är det dags att fokusera en liten liten stund på fonologin istället.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0