några söndagspunkter

hej darlings!
idag är det söndag och det har varit en sån där typiskt lugn dag. med all rätt. igår var jag och trixxarn på pappa grappa och åt, på en riktig mysdejt. dock att jag med mina fnysande skratt råkade blåsa ut ljuset hela två gånger. menmen! efter dejten gick vi hem till trixx och drack ett glas vin eller två och sen gav vi oss ut på långpromenad, med destination härlig rockfest. det är ju bra att lyfta blicken lite ibland och se att det finns människor i andra konstellationer som också är trevliga. och snygga. det var i alla fall en himla bra kväll, som började fint och avslutades lite trashigt, precis så som det ska vara. man måste ju ta udden av det höga och fina.
 
idag har jag mest hängt med lokatten. vi har tittat på downton abbey, klippt klorna, målat nagellack och analyserat pjäser till ett seminarium. jag har två frågor kvar på den seminarieuppgiften, men den ska inte vara färdig förrän på torsdag så det känns rätt lugnt. annars då. jo just det, jag har nog inte berättat för er än att jag ska återgå till att vara en sån där hästtjej och vara fodervärd på mambsan under det här året. jojo. man faller ju tillbaka. det går inte att värja sig från den där damen. finaste hästdamen med dom snälla ögonen, dom mörka (sötaste!) ränderna längs öronkanten och den gosiga mulen. det ska faktiskt bli både roligt och skönt och mysigt och jag känner mig ganska taggad. på fredag har jag min första ridlektion på hm cirka ett och ett halvt år och det kommer förmodligen gå helt förskräckligt dåligt. men kul ska det bli! och intressant att se hur mycket som fortfarande sitter.
 
dessutom har jag redan börjat lyssna på julmusik och idag drack jag glögg. det är ju bara en månad kvar hörni, oerhört svårt att föreställa sig. den här hösten gick ju fort som satan den också.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0