en stillsam strejk i mitt huvud

alltså jag är så himla osugen på att plugga just nu. känner att jag lägger alla böcker på hög och hellre tänder ljus, gosar med lokatten och dricker te. samt har twilight-filmkvällar med filip. men ibland måste man ju få göra sånt också så jag tänker att det får vara som det är. när det blir mörkt klockan fyra och man helst myser in sig i sitt lilla soffhörn. då orkar man bara inte bry sig om de där femtio sidorna om det sociala systemet i storbritannien och inte heller tänker man göra ett enda litet syntaxträd till. imorgon är det i alla fall fredag och jag hade veckans sista lektion idag, så det är väl helg nu kan man säga. på lördag ska jag åka till uppsala och gå på jurist- och ekonomfest med enbart tjejer hemma hos hedvig, sen ska vi gå ut nånstans där jag tydligen egentligen inte alls ska få komma in (för de andra är ju liksom vuxna och jag är ju bara ett barn). det ska bli en spännande helg, det ska det. studentkillar ni vet.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0