långa texten-måndagen

hej darlings!
idag är det måndag och ny vecka. nu var det ett tag sen som jag skrev igen. de senaste veckorna har jag haft fullt upp med vårt grupparbete, men i onsdags blev det redovisat och klart och allt gick bra. efter en hel eftermiddag av redovisningar så gick jag och min projektgrupp ut och åt, vi kunde till och med sitta ute i solen så det var trevligt. det har varit en rolig kurs, fastän den var lite knepig och svår att ta sig an. men jag tror att vi skötte det med bravur, jag är i alla fall nöjd med både det muntliga framförandet och den skriftliga rapporten. det blev bättre än jag trodde att det skulle bli.

idag hade vi ny kursstart, den här kursen är också på engelska men den har i alla fall inget grupparbete. det blir alltid lite enklare när man bara har sig själv att ansvara för. det här verkar rätt kul i alla fall, det ska typ handla om populärkultur och vilken roll en stad och plats spelar i en valfri tv-serie och globalisering i medier. typ. verkar lite konstigt men ändå rätt intressant.

på torsdag ska vi få ett nytt informationsmöte angående examinationsrättigheterna. hoppas att de har nåt mer att säga då, så att man fattar lite i alla fall. vi skulle i alla fall få två timmar, så då kommer det nog bli rätt mycket frågestund. och det är ju bra. i höst i alla fall! ska jag nu berätta om. eftersom det andra året på mitt program är i princip valfritt och man får plugga typ vad och var man vill i ett år utomlands eller i sverige (så länge det är på ett annat språk än sitt modersmål) så har jag bestämt att jag ska flytta hem till norrköping. det hade ni väl aldrig kunnat ana va! äh de flesta av er vet det ju redan. men det blir väl typ så, sen jag flyttade från norrköping så har jag bara insett mer och mer hur mycket jag verkligen älskar den staden. plus att jag saknar er allihop så himla mycket. och allra mest lokatten. jag måste få vara närmare henne nu.

aja det var det i alla fall. jag är ju förresten ensam i lägenheten nu, eftersom kimsan har åkt till barcelona och sen till turkiet. så här är det tyst och tomt. men jag tycker att det går bra, än så länge. jag är rätt bra på att vara ensam. dessutom ska jag ju faktiskt åka hem en sväng nästa vecka, på tisdagen. och stanna i några dagar. men samtidigt känns det som att jag borde vara här uppe så mycket som jag kan nu, ta vara på den sista tiden liksom. alla kommer ju åka härifrån. men vi har lägenheten fram till sista juni, så något mer ska man väl hinna med här uppe. jaja. nu ska jag fixa en till kopp te och sen ska jag sova! imorgon har jag planerat solig morgonpromenad och sen läsa kurslitteratur hela dagen. toppentisdag!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0