några fina sommardagar

idag är det söndag och jag har varit tillbaka i falun i nästan en vecka. just nu är det full sommar här uppe, men det ska tydligen bli kallare nu i veckan. synd att det aldrig kan vara lite mittimellan, igår var det typ 28 grader här och imorgon ska det bli 15. inget av det är ju optimalt om man heter ebba som jag gör. håller på att dö av värmeslag just nu. men så är det ju. aldrig blir jag nöjd. nu ska jag visa vad jag har haft för mig på sistone!

i onsdags hade vi sommarförfest på en brygga och drack cider! det var lite jobbigt att dricka cider, det blev så sött och lite för mycket till slut. men det var fint ändå! på kvällen gick vi till etage och det var kanske, möjligtvis, sista gången jag var där. mycket spännande. men det hände inget särskilt, vi gick hem vid ettiden.
hur som helst. här är en bild på mitt brygghänggäng! albin, mohamed, stina, hanna och respina. och kimsan på golvet.
i torsdags var vi i skolan och sen tog vi en kvällscykeltur ut till främby udde! det var himlarns mysigt, vi drack hallonsaft och åt muffins och bullar som jag hade bakat. det sublima torsdagshänget utgjordes av jessica, malin, kimsan och simon.
i fredags var det dödsvarmt och min hjärna stängdes av ungefär helt och hållet. men vi åkte till borlänge och hängde lite med johanna, som ju flyttar tillbaka till karlskrona redan imorgon :( vi grillade och hade på det hela taget väldans mysigt.
igår var det lördag och jag hade först en man på besök som skulle kolla på lägenheten. han kom från stockholm men hade bott i los angeles i 40 år och jobbat som arkitekt, ritat hus åt kändisar och bott vid hollywood-skylten och grejer. funtade på om jag skulle bjuda honom på kaffe och be honom berätta mer, men så kan man ju inte göra. på kvällen låtsades jag, simon, jessica, malin och albin (som till synes var väldans glad) att det var midsommar, med färskpotatis och sill. det var himlans trevligt.
senare på kvällen åkte vi till borlänge och gick på deras kårs utsparksfest, det var himla spännande och mycket större än kåren i falun. de hade tre liveband och en hel hög med snygga killar, så jag trivdes rätt bra. just nu pratar jag lite med hedvig i telefonen och sen ska jag skriva färdigt en liten seminarieuppgift, så nu måste jag kila vidare. puss på er!
yours truly,
ebba
igår var det lördag och jag hade först en man på besök som skulle kolla på lägenheten. han kom från stockholm men hade bott i los angeles i 40 år och jobbat som arkitekt, ritat hus åt kändisar och bott i hollywood hills och grejer. funtade på om jag skulle bjuda honom på kaffe och be honom berätta mer, men så kan man ju inte göra. på kvällen låtsades jag, simon, jessica, malin och albin (som till synes var väldigt glad) att det var midsommar, med färskpotatis och sill. det var jäklarns trevligt, tills det kom tre små ligistungar med vattenpistoler och attackerade oss. fy fan för barn alltså.
senare på kvällen åkte vi till borlänge och gick på deras kårs utsparksfest, det var himla spännande och mycket större än kåren i falun. de hade tre liveband och en hel hög med snygga killar, så jag trivdes rätt bra. just nu pratar jag lite med hedvig i telefonen och sen ska jag skriva färdigt en liten seminarieuppgift, så nu måste jag kila vidare. puss på er!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0