jestanemej

jag är helt slut. idag är det söndag och jag inledde vilodagen med att tvätta, klockan sju på morgonen. det var dock inte så farligt som det låter, tycker det var rätt skönt att komma igång med dagen och titta på det fina vädret och äta långsam frukost mellan hissåkandet upp och ner till tvättstugan. när jag hade tvättat färdigt så tog jag en promenad upp till lugnet, alltså sport/friluftsområdet, för att titta på hopptävling! en oändlig 1.40-klass och en lite kortare, men intensiv, 1.50-klass. det var himla spännande. jag har aldrig varit där uppe, precis bredvid hoppbackarna, och allt var så jäkla stort och så jäkla nära naturen. hur som helst så satt jag där på läktaren, gick omkring på området, tittade på hästar och läste startlistor i nära på fem timmar. femtusen nya fräknar senare så gick jag svärdsjögatan ner igen, lite kall och alldeles blåsrufsig i håret, men ändå riktigt nöjd med en riktig, äkta söndag. och tusan vilka fina hästar jag har sett idag.

annars då. jag har typ inte gjort någonting den här helgen. i fredags hade jag seminarium på morgonen, när jag kom hem så städade jag hela lägenheten och sen lagade jag mat och tittade på film. igår var jag på loppis och lämnade alla plast- och metallförpackningar som vi samlat på oss på återvinningen. sen gick jag och handlade och sen gick jag hem och gjorde pestopizza och tittade på film. imorgon har jag en föreläsning och på tisdag åker jag hem! det ska bli himlarns skönt. behöver ta en liten minisemester från den här stan nu.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0