en födelsedag och en sammanfattning

nu har det gått ett tag sen jag sist hörde av mig, så det är väl dags nu kan man tycka. här i falun är det vår och sol och fint, just nu sitter jag i soffan tillsammans med respan och tittar på när johanna klipper kimsan. han blir så fin så.

igår hittade jag faluns enda kemtvätt och det kändes bra, så jag ska nog gå dit idag och lämna in min vita kappa så att jag kan börja använda den, min vinterkappa är lite väl varm nu. håller på att dö värmedöden så fort jag går ut. måste även börja klura på nya skor eftersom vinterskorna är för på tok för varma nu. ja det är knepigt när våren anländer!

men jaha. vad har hänt sen sist då. trixxarn var ju här förrförra veckan från onsdag till söndag, och det var så himla himla kul. björnstammens spelning var jättefin och sen drack vi öl på pitchers, och annars gick vi väl mest på second hand- och loppisrundor och sen var vi även på vc och kåren. och så tog vi en sväng och tittade på koppargruvan. det var fem fina dagar det! förra veckan var relativt händelselös, vi hade ett gäng inställda föreläsningar och ett seminarium som faktiskt blev av. i helgen var kimsan hemma i norrköping, så jag hade tjejkväll hos mig i fredags tillsammans med johanna, respan, stina och hanna och tittade på dirty dancing (haha jo) och åt kakor och pratade om livet. i lördags var vi på kåren och såg på albin gromer och det var en så himla fin och mysig spelning, det var knappt några människor där eftersom typ alla här uppe är efterblivna och inte har någon aning om vem han är. än så länge den här veckan så har vi haft ett seminarium och det har också gått bra. imorgon har vi en föreläsning och sen ska jag på syo-möte, det ska bli spännande, och jag ska nog snart berätta om det och om mina framtida planer. ni ska få se.

nu ska jag avsluta det här inlägget med att säga att lokatten fyller tolv år idag! stora damen nu ju. önskar att jag kunde vara där och pussa och krama sönder henne, saknar henne så mycket hela tiden. goseskatten, grattis på henne ♥
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Mary

Vi har "byggt" en gång så de kan gå in och ut till hagen själva så vi slipper gå 7863464378438 vändor varje morgon. Så nu släpper vi en hage i taget och behöver bara öppna dörrarna, se till att de går åt rätt håll och stänga grinden efter dom :) Och världskriget pratar vi om någon annanstans!!

2012-03-17 @ 21:55:41
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0