svisch

idag är det onsdag och jag är så sprudlande effektiv. jag har tvättat två maskiner, peppar mamma när hon målar trappan som ska bli grå, dricker sjuttio koppar kaffe, ringer viktiga telefonsamtal, lagar mat och ska precis börja baka en specialbeställd kaka till filip. han ville ha en sockerkaka men eftersom det är typ det tråkigaste som finns så gör jag en tigerkaka istället. inte heller så jävla kul. men roligare än sockerkaka i alla fall. en annan viktig uppgift som jag också ansvarar för är att iaktta filip när han jobbar med sitt arbetsprov till möbelsnickarskolan. han slipar typ en halv millimeter i taget, testar, slipar lite igen, testar igen. relativt underhållande.

igår var det ju förresten joel alme efter en heldag med superspöregn, det var en fin spelning om än kanske något jämntjock, men det var ju uppehåll ändå. sen var det en öl på munken och sen tog jag sista spårvagnen hem. och så var det med den saken.

om någon funderar på det så kan jag berätta att det gör susen att ta på sig en klänning som en gång var en finklänning, bara för att ha den som hemmaklänning. den är ju fortfarande fin. men jag använder den aldrig. och hemma får man också vara fin. och nu undrar ju ni förstås, addis och trixxarn, om jag har skrivit någon ny dikt idag. och det är KLART att jag har. det var det första jag gjorde när jag vaknade. satsar på att ha en liten diktsamling färdig till jul kanske. men sånt där kan man ju inte förutse. det blir som det blir ni vet. nu ska jag hänga tvätt och röra ihop ingredienser!
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: TESSAN

publicera dom då!!!!!

vill läsa dina fina dikter :)

2012-07-11 @ 22:09:47
Postat av: lilla e

det vill du ju inte, du vill ju bara skratta åt dom :(



- hallå jag skrev en dikt idag.

- jaha, säger adrian.

- HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHA, skrattar therése.

2012-07-11 @ 23:55:57
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0