om man inte syns så finns man inte

idag är det söndag och jag ska snart gå och lägga mig. egentligen borde jag ha gått och lagt mig för länge länge sen efter den här nattens äventyr, men jag var ju förstås tvungen att titta på spanien-italien-matchen. tycker att det var bra att spanien vann, mest för att jag är så himla förtjust i casillas. det är nåt med mig och målvakter. inte med buffon dock, han ser ut som en typisk disneyskurk. och nej, jag är inte så intresserad av själva fotbollen, men det vet ni ju redan.

i alla fall. igår var det alltså lördag och det var svirardag. jag och adrian gick hem till trixxarn och hängde på hennes balkong med vattenmelon och vin och skratt och prat, och sen kom maria och senare även jollen. vi gick till trappan ca halv tolv och i kön träffade jag finaste oskar, blir så jäkla glad av att springa på honom sådär. trappan var ett äventyr i sig och det bästa var nog att det inte ens regnade och att man kunde vara ute hela tiden utan att frysa ihjäl. och kimsans och adrians dans till euphoria var inte heller fy skam. strax innan tre bestämde vi att det var dags för att äta något och sen göra något mer, så vi gick till burger king och sen vidare ner mot hamnen. sen blev det ett stopp vid roddklubben där somliga av oss (dvs inte jag och maria) var busiga. sen gick vi in mot stan igen och vi plockade blommor och alla fick ha en varsin blomma bakom örat. sen hittade vi en spännande liten flaska som var märkt med en liten lapp där det stod "eldvatten". som vi självklart inte drack nånting av, men kimsan försökte sälja den istället. sen gick vi till mcdonald's och ville köpa glass, men de säljer tydligen varken glass eller milkshake klockan halv fem på morgonen. för jävla dåligt, eller hur! men vi löste situationen och så kunde vi sitta och lyssna på kimsans gamla rövarhistorier, äkta lägereld-style.

jag skulle ju sova hos trixxarn och vi kom hem till henne runt halv sex-sex, kan jag tänka mig. sen tog det en liten stund till och vi var inte i säng förrän halv sju men då var det ju himla svårt att somna. efter cirka fem timmars tappert sovande så vaknade vi, fräscha som nyponrosor, och gick så småningom bort till halvars för att äta frukost. det är ju inte ofta man äter glass till frukost hörni. sen satt vi bakom linghallen och pratade om allting och ingenting (mest allting) och uthärdade spöregnet. sen bestämde vi oss för att följa upp glassfrukosten med en lunch bestående av fika och gick till espresso house. men däremellan gick vi en liten svängis på stan och jag köpte ett par nya ballerinaskor, så jäkla söta i blekrosa nätmönster. sen fikade vi ett tag och pratade ännu mer om allting och ingenting och sen gick vi hem. eller jag åkte spårvagn då.

så en sammanfattning: tack för kvällen/natten/morgonen/dagen. ni är finast mina pluttisar.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0