måndagsdagen

idag är det alltså måndag och jag har varit vaken sen kvart över sex. det är ett under, med tanke på hur mycket och länge jag har sovit på sistone. men idag var det slut på dom fasonerna, för vi hade en utflykt till norsholm att ta oss an. lokatten skulle åka till djursjukhuset och bli vaccinerad och hon skötte sig exemplariskt, duktigaste kattskatten. djursjukvårdaren kallade henne för goding hela tiden, och det är ju just vad hon är. en riktig liten goding.

just nu sitter jag och dricker förmiddagskaffe och äter mandelkrok, som en riktig pensionär. idag ska jag nog läsa ut en bok och fixa lunch, för det är ju visst jag som får stå för den biten nu för tiden. mamma är verkligen usel på att laga mat. idag ska jag göra torsk med äggsås. som en riktig pensionär. om det inte blir dåligt väder och börjar regna så ska jag nog propsa på att åka till lilla älgsjön och bada också. första gången för i år. vi får se hur det blir med den saken, jag är ju trots allt en liten badkruka. som en riktig pensionär. imorgon är det joel alme på knäppingsborg! det ska bli fint. nu ska jag nog gå ut på altanen och kolla första avsnittet av sommar med ernst. mysgubbe.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0