badtorsdagen

hejhejhej!
idag är det torsdag och högsommar. det resulterade i att jag (efter att ha plockat alla bär på både krusbärs- och svarta vinbärsbuskarna) tog en termos med kaffe och en bok och åkte ut till lilla älgsjön för att premiärbada. det var helt fantastiskt skönt och inte alls mycket folk, och jag plaskade runt och simmade ett ganska bra tag. helt ensam. sjukt värt ändå. sen stannade jag på city gross på vägen hem och handlade ingredienser till pestopizzan, för mami och papi hade beställt den till när de skulle komma hem. så det var bara att sätta en deg med en gång när jag kommit hem, och på den vägen var det. nu är pizzan uppäten i alla fall, och päronen surrar och har sig om vad mycket de har hunnit pyssla med uppe i nås. verkar soft.

igår var det onsdag och jag var med jollen och sebban inne i stan, åt pastasallad i vasaparken och drack en öl på fräcka vid skvallertorget. jag tycker att alla borde gå dit, för deras kvällens öl kostar bara trettiofem kronor. helt otroligt. sen skulle vi gå hem, men då fastnade vi på gustaf adolfs skolgård och gungade lite. himlarns mysigt. sen cyklade jag hem.

i tisdags i alla fall! var vi ju på jonathan johansson på knäppingsborg, och jag tycker nog mer och mer att hans musik inte riktigt lämpar sig för liveframträdanden. eller, han kanske inte riktigt lämpar sig för liveframträdanden. mumlar lite för mycket, pratar lite för mycket skånska och är lite för dryg. fin musik ändå. men nästan bättre att lyssna på den hemma. efter konserten så gick jag och trixx och maria och moa och fredrika till munken och tog en (dvs två) öl tills fredrika åkte hem och vi andra bestämde att vi visst skulle gå till wasa. så då gjorde vi det, och det var så sjukt kul så jag tror att vi alla dog lite av skrattkramp. har nog inte skrattat så oavbrutet på väldigt länge. en jäklarns bra tisdagkväll alltså!

imorgon är det barnkalas för jossan! det ser jag fram emot riktigt riktigt mycket. jag ska snart åka och hämta filip på stationen, för han har varit i stockholm. och det var dagens rapport! puss på er.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0