söndagsdagen

idag är det söndag och jag har bakishängt i en handelsträdgård hela dagen. bästa sortens. igår var det lördag och jag var hemma hos trixxarn och drack vin, åt vindruvor och tittade på iron man 2, sen gick vi till värmekyrkan och höstens första pop orange. det var skojsigt, mest kul att bara titta på folk.
 
dagarna i stockholm var finfina, vi tittade på film och myste i torsdags och i fredags var vi ju som sagt på gröna lund och tittade på eldkvarn. eller jag tittade inte så mycket, menmen. vi åkte lite karuseller också. himla fint att åka slänggungorna när klockan är typ elva på kvällen och allting speglar sig i vattnet. sen åkte vi båt till slussen och gick ut på lokal. inte så värst spännande, men trevligt ändå. jag är ju en slags mästare på att prata med folk och bli inspanad så det var rätt fett ändå. men till slut blir man ju lite trött, så då åkte vi hem. igår myshängde vi ett tag innan vi gick till centralen och jag hoppade på mitt norrköpingståg. 
 
imorgon är det första dagen i skolan. jag fascineras över att jag lyckats med att alltid utsätta mig för nystarter, varje höst. just idag är det för övrigt exakt ett år sedan flytten till falun. menmen. den här nystarten känns inte lika omvälvande som den förra året. och sen blir det en ny nystart nästa år igen. vart ska egentligen detta sluta, kan man undra. men jag tror att det är bra träning, jag som hatar förändringar men ändå ska envisas med att utsätta mig för dom med jämna mellanrum. till slut blir man liksom lite avtrubbad. hur som helst, imorgon är alltså första skoldagen och idag ska jag äta tsatsiki. man måste ju göra ett bra första intryck liksom. nu ska jag plantera om min hortensia! puss på er.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0