oh, the cleverness of me

idag är det måndag och klockan är rätt mycket, så jag ska snart gå och lägga mig. jag vet att jag inte har skrivit något vettigt här till er på jättelänge, så jag tänkte bara visa ett litet livstecken och berätta vad jag pysslat med sen sist. jag var ju hemma och firade påsk och hade det finfint, på påskaftonskvällen följde jag och addis med trixxarn till en kool förfest vid djäknepark och sen gick vi på karateklubben xl på trappan. det var verkligen länge sen jag var på trappan, så det var kul. sen börjar jag tycka att det är lite si och så med musiken där, jag har verkligen slutat dansa helt och hållet (fast det har jag ju på andra ställen också) bara för att jag aldrig riktigt kan känna någon slags rytm. menmen. vem bryr sig. jag pratar hellre än dansar nu för tiden, det skulle mary bennett ha gillat att höra.
på annandag påsk packade hela familjen in sig i bilen och så påbörjade vi resan uppåt i landet. vi åkte till uppsala och släppte av hedvig, och sen åkte vi vidare till falun där jag släpptes av, och sen åkte mamma, pappa och filip till nås. där sov dom en natt och kollade läget, filip hittade tydligen en liten musmumie och det var visst inte så fasligt kallt i stugan. man hittar ju alltid ett eller annat djurlik där uppe när man kommer dit efter vintern. mysigt va? när de åkte tillbaka dagen efter så åkte de genom falun och då fick jag hjälp att åka till plantagen och handla nya blommor, både ute- och inneväxter, och jord och sånt. sen åt vi pizza på restaurang och dom åkte vidare, och jag gick hem och började plantera penséer i mina nya balkonglådor. det blev finfint. såhär fint till och med:
sen gick det en dag och så blev det onsdag. då fyllde kimsan år, så jag gjorde en tårta till honom som mohamed och albin kom hit och åt. sen gick vi ner till våning tre på förfest och sen gick vi till etage. det var en spännande men ändå händelselös kväll. såhär såg kims tårta ut förresten, och godis är obligatoriskt när man är ett litet barn:
i torsdags och fredags träffade jag min projektarbetsgrupp, vi är tre svenskar och två utbytesstudenter och det är rätt spännande. kursen heter intercultural communication och det handlar typ om kultur- och språkskillnader och en massa annat. det är kul med lite inside info från polen och frankrike liksom och det är inte så knaggligt att prata engelska hela tiden heller. snarare roligt. på torsdagseftermiddagen gick vi hem till oss och åt tårtrester och tittade på tummelisa, och johanna klippte mig. så nu ser jag ut såhär. känner ni igen mig?
skojade bara. jag ser ju ut som vanligt. på fredagkvällen var det förfest på britsen (dvs. ett område med massa studentkorridorer) hos juliana och det var en riktigt vild förfest, stina och mohamed spelade finns i sjön och senare sprang vi runt nere i källaren och knackade på diverse festlokalsdörrar och kollade läget nere i cykelgaraget. juliana fick åka reklamvagn men det tog jag visst inga kort på.
det här är alltså stina och mohamed
och det här är simon, albin och juliana
i lördags promenixade jag och kimsan tillbaka till britsen och sen hade vi mys/mat/filmkväll med johanna och stina, vi såg på peter pan och det mest använda uttrycket var nog "ååååh" skulle jag tro. igår gjorde jag nog ingenting, och idag har jag pluggat och sen hängt på britsen (igen) eftersom respina kommit tillbaka från stockholm och johanna lagade mat till oss. jag trivs faktiskt rätt bra här uppe. men nu har jag sökt en massa kurser till hösten och påbörjar återigen ett nytt kapitel i mitt liv, och det ska jag berätta om nästa gång tror jag för nu måste jag verkligen sova. men jag känner mig nöjd och glad med mitt val och jag tror att ni också kommer bli glada, om ni bryr er. det här kommer bli kul. men först, knappt två månader kvar i falun! nu är det natt. puss på er.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Anonym

det låter som en utopi nästan. man ska väl vara student kanske. fina blomlådor, och fin tårta! men finaste ebba. (kul att jag ba satt och stirrade och jaaa hon kanske har tunnat ut håret lite, och man ser ju i topparna att det är klippt)

2012-04-17 @ 10:33:35
URL: http://dukankallamigbaby.blogg.se/
Postat av: lilla e

vet inte, är nog bara bra på att skönmåla det hela. men tack! nä har inte tunnat ur, det var bara plattat på bilden. så egentligen ser jag ut som vanligt bara att det är kortare, för det ska det vara på våren, och lite tvärare.

2012-04-17 @ 20:42:41
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0