finfredag

idag är det fredag och jag vaknade och kände mig allmänt vilse. det känns ju konstigt att tycka att alla färger känns konstiga, när det egentligen är här jag bor? eller? det är ju ändå det här jag har levt med hela mitt liv, och jag har bara inte bott här i mindre än en månad. det är ju knasigt hur fort man kan vänja sig vid saker och ting. men sen vande jag tillbaka mig lite granna, åt frukost och duschade och kollade upp vad hemtentan ska handla om. den kan bli knepig men kanske ändå inte. vi får se, jag tror att jag har bestämt att jag ska ta itu med den på söndag. eller kanske på måndag. hm.

efter att jag kollat upp det i alla fall så åkte jag in till stan och träffade trixx, myste och gick på stan. jag köpte nya skor och är jäkligt nöjd med dom. och två klänningar och ett par mjukisbyxor. sen gick vi och fikade! förstås. sen åkte jag hem och bytte om, och åkte till stallet. pratade med maria och gick en liten promenad med henne och doma, sen borstade jag på mambsan och var så glad över att se henne. hon såg ut som att hon också blev lite glad, så det var ju kul. och nu har jag ätit lite och gosat med lokatten. hon har fått en ny kisslåda, det är ju himla spännande. hon förstår inte riktigt hur hon ska bära sig åt när hon ska ta sig ut, för det är som en sån här vipp-lucka. jag försöker få henne att förstå att hon måste trycka med huvudet, men hon vill bara tassa med tassarna, och sen släpper hon och då stängs det ju igen. men hon lär sig nog. snart ska jag gå och lägga mig, imorgon är det kulturnatt och jag ska hänga med trixx och senare med maria och addis och några fler och sen på värmekyrkan. ja vi får se. men fint kommer det bli!
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du har hunnit skriva och jag har inte hunnit läsa! Finfinfina skor va. Du kommer vara alldeles lång och ståtlig i dom! Duktigt hon är ändå lokatten, isibell kan inte ta sig in i lådan när det är lucka på. Då hittar hon andra toaletter.

2011-09-27 @ 12:17:39
URL: http://dukankallamigbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0