en stockholmsvisit

nu är det måndag, men alldeles snart tisdag. jag kom hem från stockholm i lördags kväll och jag har haft tre kanonfina dagar med finaste anna. på torsdagskvällen gick vi på museum och tittade på gamla drottningklänningar och streiff som är gustav II adolfs gamla häst, han är så gammal att han till och med var med vid slaget vid lützen. och då är man ju gammal. på fredagen var det shoppingdags, men vi lyckades klämma in både en lunchning och en fika också. man kan om man vill. sen gick vi ut på kvällen, det var kul. i lördags mysade vi mest och sen åkte jag tillbaka till falun.
typ en halvtimme efter att jag kommit tillbaka till lägenheten så kom malin, och sen kom stina och hennes kompis anna, och sen kom simon och albin. vi hade en liten förfest, eftersom vi skulle gå till rådhuskällaren. och åh vad jag gillar att vara där, en sån mysig liten klubb som jag ska ta med er allihop till när ni kommer hit och hälsar på!
nu ska jag nog sova. imorgon ska jag plugga och sen ska vi nog hitta på nåt kul.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Julia

Det finns ju teorier om att Sreiff faktiskt var orsaken till att G II A dog i slaget vid Lützen - hans häst var helt enkelt bättre än resten av styrkans gamla arbetshästar som i vanliga fall drog plogen därhemma, så vissa historiker menar att Streiff antagligen drog ifrån de andra vilket kungen själv kanske inte märkte förrän det var försent där i dimman! Kanske inte helt sannolikt men en kul grej i alla fall.

2011-10-18 @ 22:43:47
URL: http://vladimirbrusilov.blogspot.com
Postat av: lilla e

ja, jag vet, tji fick han för att han ville ha en cool och ståtlig häst!

2011-10-19 @ 02:40:15
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Anonym

blö. bara så himla tråkig och jobbigt utan en ebba i nkpg nu.

2011-10-19 @ 10:01:53
URL: http://dukankallamigbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0