en solskenstisdag

idag är det tisdag. jag sitter i vardagsrummet och dricker förmiddagskaffe och kimsan sover fortfarande. dessutom är det kanelbullens dag idag, men det tänker jag inte bry mig om, för kanelbullar är ingenting för mig. jag gillar ju kardemumma. igår skulle vi ha haft en föreläsning, men den blev inställd så vi fick roa oss på egen hand. dvs vi gick och handlade. jag köpte nya blommor, de som jag hade i mitt fönster hade ju förstås hunnit dö när jag inte var här och gav dom vatten på över en vecka. stackarna. men nu är det fint i mitt fönster igen. och blomman på balkongen har faktiskt ryckt upp sig lite. och allt känns ju så mycket roligare när man har fräscha snittblommor på köksbordet. jaa. idag har vi föreläsning i alla fall, vi börjar klockan tre. ganska sent. men jag ska väl läsa lite innan dess, hitta på nåt att laga till lunch och duscha lite och sånt. det är jättefint väder här uppe idag, och det ser typ ut som att träden brinner när man tittar ut över sjön (men det gör de ju förstås inte, för att förtydliga. det är bara deras höstkläder). så himla fint. jag ska allt visa er. dock är det typ storm nu, allt bara blåser omkring. men det är väl så det ska vara. hoppas att ni mår bra, mina finingar.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är faktiskt djurens dag idag också! Och det hära bloggandet blir inget av snart om du inte kommenterar i min va. känner mig som en tönt fast jag vet att det är bara du som läsert. hehe. snela. kram mor.

2011-10-04 @ 12:49:44
URL: http://dukankallamigbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0