en bildag

idag är det tisdag och jag har haft fullt upp hela dagen. började med att åka och hämta farmor och farfar, körde ut dom till lundby där de skulle handla blommor, och sen skjutsade jag in dom till stan igen. väl där släppte vi av farmor och blommorna, och sen åkte jag och farfar och handlade. tre stora kassar mat och två backar läsk senare lämnade jag av farfar hemma hos dom, och sen åkte jag ner till stan för att träffa julia och mysfika. vi tog en sväng på stan och jag inhandlade diverse förnödenheter till emmaboda såsom lite vin, en bra klänning och en rätt bra regnponcho. jag har börjat festivalpeppa igång ganska mycket och det känns skönt att jag äntligen har börjat sluta oroa mig. nu har jag liksom allt jag behöver och vet nästan allt jag behöver veta. bra. efter att vi gått en sväng så var det dags att äta, så vi gick till fräcka och beställde pasta carbonara. det var helt okej gott och jag blev tokmätt. efter det följde jag julia till dörren, och sen gick jag en stund till på stan. sen hoppade jag in i bilen och åkte hem och nu är jag hemma! känns som att jag kört bil rätt mycket idag, det är ju kul. vi får se om vi ska ta den gamla renaulten eller kimsans mammas bil till emmaboda, i vilket fall som helst så ska det bli skönt att kunna åka när och hur man själv vill och slippa anpassa sig efter tåg (som för övrigt är knasdyrt ner dit). imorgon ska jag nog packa och inspektera tältet, känns ju bäst att veta hur det funkar innan man kommer ner dit.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0