dagens slagsmål

herregud. jag har nyss övat på att sätta upp tältet och kan ju säga att med mitt tålamod och min värme(icke)tålighet så var det ingen lätt match. spenderade minst en halvtimme åt att muttra och svära och upprepade gånger tänka att jag hatar att tälta. tur att jag är envis och ändå inte har tappat bort min förmåga att tänka logiskt helt och hållet. men duktig var jag och till slut så gick allt bra. det bästa är ju att nu när jag har tjuvtränat och känner till tältets tjuriga sidor så kommer det gå kanonfort att slå upp det imorgon (eller?). och det är ju bra. känns rätt skönt att veta att jag inte är helt dum i alla fall, det är ju ganska bra att vara praktisk och användbar liksom.

men nu måste jag väl ta ner tältet igen och hitta nån bra och rymlig väska att börja packa i, fast innan jag börjar packa så måste jag springa in i duschen och sen äta lite, för klockan tre kommer sarafari och hämtar mig. vi ska åka på marknad i rejmyre. spännande!
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Pollan

hahaha bästa ebba att övs på att sätta upp tält! :) du tänker på allt du :)

2011-07-27 @ 22:16:59
Postat av: lilla e

ja, klart man måste öva, vill ju inte stå där med skägget i brevlådan när det väl gäller :)

2011-07-27 @ 22:36:35
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Pollan

haha! =) sötaste.

Du ebbsan, finns det ett uttryck på svenska som e "ligga i som en räv"? (att anstränga sig skitmkt), eller har jag fått detta om bakfoten?

Puss

2011-07-28 @ 09:59:12
Postat av: lilla e

hmm, nä, tror inte att det finns nåt som är just så. däremot kan man ju vara listig som en räv, eller flitig som ett bi. liksom.

2011-08-02 @ 22:49:06
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0