torsdag

vilken dag! jag började med att åka till stallet klockan åtta imorse. det var lite väl tidigt, tycker jag nog. men det innebar att jag var färdig och på väg hem strax efter tolv, så det var okej ändå! skrittade mambsan i ridhuset, hon är mycket bättre nu och svullnaden försvinner nästan helt när hon får röra på sig. imorgon ska hon få skrittjobbas (så jag måste gå upp lika tidigt imorgon också), och på lördag ska hon nog få jogga igång lite smått. på lördag måste jag vara i stallet klockan åtta också. men det är bra för mig, måste ha nånting att gå upp till, annars sover jag till klockan tolv typ. på söndag blir det andra bullar dock, då ska jag rida på kvällen istället :) vilket nog blir väldigt bra, med tanke på att vi ska festa till det hos lussan på lördag kväll. woop woop.

I ALLA FALL. när jag kom hem från stallet så åt jag jättemycket, för jag var jättehungrig, och sen blev jag jättetrött. och somnade på soffan. vaknade av att jag svalde en snarkning. hallå, när började jag snarka? måste ha legat i en väldigt konstig vinkel med huvudet. i vanliga fall puffar jag tydligen bara lite lätt. ni vet. ha-puff. ha-puff. typ så. när jag i alla fall hade vaknat till liv igen så hoppade jag in i duschen och fixade till mig lite, sen bar det av hem till sara, för vi skulle ha "nästan-födelsedagsmiddag" för adam. för han fyller tjugo år imorgon! han fick lingon- och chokladmuffins av mig, och det var tydligen en hit. det var ju tur! och sara hade gjort mumsig kikärtsgryta, och sen tittade vi på naturfilm och napoleon dynamite, och när adam öppnade presenter förstås. sen åkte adam till jobbet och jag och sara tog en promenad, och sen gick jag hem.

men nu måste jag nog gå och lägga mig, om jag ska kunna gå upp tidigt imorgon också. det blir alltså en stallförmiddag, och på eftermiddagen ska jag fika med julia :) det ska bli trevligt!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0