överstökat

nu är det nytt år och har varit det i hela två dagar! gott nytt år i efterskott osådär. min nyårsafton var fin, speciellt till en början, då var jag och addis hemma hos trixxarn och hade finmiddag med hundarna. det var gott och mysigt och vi borde ju förstås ha stannat där för resten av kvällen. men man gör ju aldrig som man borde, så vi kilade iväg och tog bussen in till stan. väl framme var klockan cirka tjugo i tolv och det spöregnade, helt sjukt. vi skyndade genom stan och kom precis fram till vår destination när klockan slog tolv. tolvslaget firade jag således med två av de sötaste gullisarna jag känner i en port någonstans i närheten av spiralenparkeringen. det var tamejtusan ett fint tolvslag, helt otippat men ändå helt rätt. sen kom vi in på någon slags fest och därifrån bar det av ganska fort, men efter en stunds struttande genom stan bestämde vi oss för att gå hem istället. så slutet blev lite snöpligt men början var fin! så som det kanske alltid blir. det är svårt, det där med nyår. menmen! nyårsdagen, dvs igår, var jag och filip och mamma och pappa hembjudna till vivi och thomas på middag och sällskapsspel. jag vann! förstås. det var en finfin kväll. idag har jag varit i stallet och sen har jag läst ut en bok. måste ta itu med tentapluggandet snarast. sen får jag äntligen slappna av. nästan.

jag undrar vad jag ska hitta på det här året. förutom att ta körkort och fylla tjugo. med andra ord, bli lite vuxen. det blir helt knasigt alltihop.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0