fredag den trettonde?

gudars. precis när jag skulle sova igår natt så hörde jag att lokatten stod och ropade utanför min dörr, vilket hon brukar göra, men jag kände att jag borde ändå gå och titta vad hon gör. så då gjorde jag det som tur var, och där satt hon och såg djupt olycklig ut och hyperventilerade. jag blev helt skräckslagen och tänkte att nu är det kört. så jag fick jaga upp mamma och vi tog reda på att hon måste ha tuggat i sig lite för mycket av fredsliljorna. hon brukar äta på dom, men nu åt hon kanske för mycket. så det var kattspott och bajs överallt, och hon mådde så dåligt, min fina fina. jag blev så himla orolig, så fastän hon hade hämtat sig så var jag tvungen att stanna uppe och vakta henne lite. så jag gick och la mig klockan tre, efter att ha kontrollerat att hon fungerade ungefär som vanligt. hon var ju helt slut stackarn. åh min lilla kattskatt. skrämde ju livet ur mig. men hon mår bra idag och är glad som vanligt, och jag kastade fredsliljorna i natt. det där vill vi inte vara med om en gång till.

och nu ikväll var jag i stallet, och det första jag såg var att ett av mambas bakben var supersvullet och varmt. hon måste ha fått en smäll i hagen eller nånting. så himla ont hade hon stackarn, det var knappt så att jag fick ta i henne, men jag lyckades med lindorna till slut i alla fall. nu hoppas vi att hon blir bättre fort, så får hon nog ta en liten skrittsväng på onsdag.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0