en till helg

nu är det söndag! jag ska väl sammanfatta helgen lite grann kanske. fredagen var precis lika fin som jag trodde att den skulle bli, det blev en himla kul och givande träning (som jag visserligen fick galet mycket träningsvärk av). mambsan är en riktig sötnos. och på kvällen åkte jag ju till linköping. det var bara jag och jenny som skulle åka från norrköping, och tåget var inställt så vi fick ta ersättningsbuss. det tog lite drygt en timme, men det var spännande ändå! väl framme i linköping mötte vi julia och cecilia och tog bussen hem till anneli. elina hade redan kommit dit, så vi blev alltså sex stycken. plus annelis pojkvän på ett hörn. och plus deras söta labradorvalp förstås! åh den var så himla söt och energisk. anneli hade gjort världens godaste pizza med pesto, zucchini, mozzarella och en massa annat gott. den godaste pizzan jag nånsin ätit. lätt. sen satt vi mest och pratade om ditt och datt, och det var en fruktansvärt trevlig kväll! känns lite tråkigt att jag inte ska fortsätta plugga med dom, men jag ska ändå se till att komma varje gång de ska ha fest. jojo. det duger jag till!

igår var det lördag, och då skulle jag och maria ta en liten sväng i skogen. till att börja med tog det sjukt lång tid att brodda mamba, eftersom broddhålen var stenhårt igenskitade. men det gick bra till slut! och när vi väl kom ut i skogen så var det hur mycket snö och skidåkare som helst, dessutom såg maria en älg. så det fick bli en liten kortissväng, men jag tror att det var nog ändå, med tanke på hur mycket de fick pulsa. de små liven. när jag kom hem från stallet fick jag speedduscha och sen åka in till stan, för jag skulle fika med sofia. och elias var också med visade det sig när jag kom dit. det var himla trevligt! och idag är det söndag och jag har varit hos farmor och farfar och ätit lutfisk och druckit kaffe och umgåtts. ja det var väl det. nu väntar jag på att sarafari ska komma hit, för vi ska se på planet earth och dricka te. sen går vi på life-boxen istället. imorgon ska jag fika med trixxarn och kimsan! och lussan också, förhoppningsvis. OM HON BEHAGAR SVARA PÅ MITT SMS.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0