julmarknad och säsongsförkylning

idag är det måndag. mallan och johanna har varit här och pluggat, vi har knåpat ihop det sista på presentationen och nu väntar vi bara i princip på att det ska bli onsdag så att vi kan få det överstökat. mallan hade med sig vår lilla julgran idag också, så den står ute på balkongen nu och jag ska pynta den imorgon :) det är faktiskt himla julmysigt här i vår lilla lägenhet, jag har pyntat och fejat och fixat och haft mig. min förkylning har för övrigt gett med sig ganska mycket, men jag har en irriterande liten rethosta som håller mig vaken om nätterna. inatt (idag) somnade jag cirkus halv sex på morgonen. inte så värstans kul. men idag har jag varit på apoteket och hämtat ut medicin så nu jävlar! annars då. snön har kommit och gått och kommit och gått, hela två gånger på en vecka. det snöade lite tidigare idag också, men det har inte lagt sig. och mycket kläder måste man ha på sig. igår var vi på julmarknad uppe vid gruvan, det var spännande! kallt och dant men fint ändå. enda nackdelen var väl att man luktade som ett scoutläger när man gick därifrån, små lägereldar överallt. vi passade dessutom på att gå in och titta på gruvans museum, det ska tydligen finnas en tortyrkammare på det översta planet, men den var stängd igår. så himla synd, den hade man ju velat se. vi får gå dit nån annan gång, det ligger ju trots allt inte alls långt härifrån. nu ska jag fortsätta fixa med julgranen!
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0