en liten sammanfattning

idag är det tisdag, snart onsdag, och jag är ju hemma i ett vintrigt norrköping. dock inte lika vintrigt som falun, men tillräckligt ändå. det snöar ju lite granna liksom. dessutom är det skönt att slippa faluns decimetertjockt isbeklädda gator där man halkar omkring med livet som insats. nu ska vi se vad jag har gjort på sistone:
  • i fredags var jag i stallet och tittade på när mamma red lektion och pratade med maria på läktaren. kändes som good old times!
  • i lördags gick jag på stan och fikade med trixxarn och sen på kvällen gick vi på video westfest på värmekyrkan, hon och jag och maria. mycket spännande! och kul.
  • i söndags var jag mest bara trött och satt hemma och tittade på musikhjälpen fram till utsläppet och gosade med lokatten. sen kokade jag knäck.
  • igår var det måndag och jag gick på stan med trixxarn och fikade lite, förstås. jag försökte hitta ett par nya skor, för mina finaste bästaste favoritskor har gått sönder! den sorgen alltså, inte att leka med. hittade inga bra, men lyckades ändå införskaffa den mest ultimata julaftonsklänningen.
idag har jag varit hemma och tittat på jul med ernst, blir så himla inspirerad av den mannen alltså. mysgubbe. sen kom mamma hem och då åkte vi ner på stan för en till liten julklappsrunda, plus att jag reklamerade mina skor OCH fick ett par nya som var exakt likadana. den glädjen alltså. känner mig så extremt lättad nu. sen när vi kom hem så rullade jag köttbullar och pappa fick steka dom, teamwork. imorgon är det dags för lussebullebak! och sen kommer filip och olle hem också. och hedvig på torsdag. ja nu börjar det allt bli jul hörni.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej, men jag har ju inte så mycket för mig. då blir det till att hitta på och prova nya saker. rip finskorna = :( + glad reklamation! Jag har en liten julklapp åt dig, eller, jag har några val som jag inte har gjort än, det är bara en pytteliten men jag vill ge den innan året är slut.

2011-12-21 @ 08:00:01
URL: http://dukankallamigbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0