i hela mitt liv har jag väntat på livet

full rulle! idag är det måndag och folk är lediga. jag är också ledig, men det är jag ju jämt. jag har hunnit med en hel del den här helgen. i fredags fyllde jag tjugo år och det var fint. jag firade med att farmor och farfar kom hit och åt mat och tårta, båda mina sviskon var hemma och sara och adam kom och hälsade på och fick dricka saft. dagen avrundades med att jag tittade på king kong i nästan fyra timmar. jag ville ju se den när den gick på bio, men då var jag ganska liten och den var ganska dyr. vill jag minnas. tyckte att det var en helt okej film, men att det ballade ur lite när det helt plötsligt dök upp en massa dinosaurier. vad fan liksom.


hur som helst. i lördags var jag på 60-årsfest i krokek med en massa släktingar, och det var trevligt. på kvällen var jag på en förfest på kungsgatan och det var också trevligt, men vi beslutade oss för att lämna lokalen och ta oss till trappan när folk började spy från balkongen. hmm. sen var vi på trappan och armbågade oss fram bland typ tusen andra, bara jobbigt och allting var väldigt konstigt. konstigaste kvällen på länge. natten avslutades i alla fall i marias pappas lägenhet vid brandstationen, där vi somnade i en hög och pratade om ängar och humlor. finfint!

vi vaknade ca tre timmar senare och promenerade in till stan. tog spårvagnen hem och kom lagom till frukost. efter frukosten gick jag och sarafari på en solpromenad runt bjällbrunna, och sen hem till henne och åt tårta och drack iste. sen cyklade jag till stallet och skrittade ut på en försommarsväng med mambsan, tänkte på stackars maria som brutit sitt lillfinger :( uschans. sen cyklade jag hem igen och då ville sarafari ta en till promenad, så då gjorde vi det. och sen gick jag hem och duschade och var helt slut. lyckades ändå titta på film med hesse och sen somnade jag med en gång när jag gått och lagt mig. för en gångs skull. idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. det är ju fint väder och sånt.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0