om mat

jag kom nyss att tänka på en sak. jag lever så gott som bara på te, yoghurt och bananer. äpplen också kanske. och bröd förstås. om ingen lagar mat åt mig, så äter jag helt enkelt inte. därför har jag bestämt, att ett av mina många projekt den här sommaren ska bli att jag ska lära mig laga mat. och inte typ köttfärssås och spaghetti (även om jag förstås måste börja i någon ände), utan jag tänker... äh, jag vet inte vad jag tänker. mat i alla fall. jag börjar bli stor nu, och då måste man faktiskt kunna laga mat. jag fruktar att jag kommer svälta ihjäl när jag flyttat hemifrån annars. så om det är någon som vill hänga på min sommarmatlagningsidé så är det bara att hojta till, vi kan ses en bestämd kväll i veckan och laga olika maträtter varje gång. det vore ju hur kul som helst! och det är nog det som behövs för att jag ska lära mig att laga mat, eftersom jag tycker att det är supertråkigt just nu.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Pollan

Hahaha jag känner igen mig, ligger i sängen och håller på att dö av hunger, och inte fan orkar jag göra nåt åt det;)

2010-05-06 @ 19:50:18
Postat av: Veronica

Ebba är full av bra idéer. Ta med Josefine. Hon gillar det, jag vet. Och nu kan hon hacka lök!

2010-05-06 @ 21:33:51
Postat av: loppan

tänkte säga att om du behövde en hjälpande hand så är jag frivillig, men sen slog det mig ännu snabbare att jag själv inte heller kan laga mat! men vafaen liksom, hur svårt kan det vara? iofs så ställer jag mig själv den frågan ganska ofta och sen slutar det som det slutar... men ska vi göra ett försök? :)

2010-05-06 @ 21:57:55
Postat av: lilla e

klart vi ska göra ett försök! hur svårt kan det vara? samarbete resulterar ju i det bästa arbetet, det vet ju alla :)

2010-05-06 @ 23:40:30
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0