deilig er jorden

idag regnar det och är riktigt kallt. det är svårt att tro att om en månad är det juni och vi står där på trappan i våra vita mössor. det är nog till och med helt ofattbart.

just nu väntar jag på att mamma ska nåla ihop min klänning, så jag kan prova den. det är min studentklänning alltså. eller, egentligen inte studentklänningen, men det är den modellen. så mamma ska alltså få sy två stycken olika, en "testklänning" som jag kan använda till vad som helst (för den kommer bli himla fin den också!) och sen ska hon sy den riktiga klänningen. när vi hittat det rätta tyget. men hon tycker ju om att sy, så henne går det nog ingen nöd på. jag känner mig inte så stressad i alla fall, den kommer nog hinna bli färdig. känner lite oro för det där med skor, jag undrar vilka jag ska ha på mig på den stora dagen. om jag ska ta ett par som jag redan köpt men inte använt (som är blåa och fina) eller om jag ska gå på spaning efter nya. känns som att klänningen måste bli klar innan jag kan börja fundera på skor. well well.

jag ska snart åka till stallet och förhoppningsvis få göra lite nytta. klockan halv fyra ska jag träffa hannele och då ska vi ta en mysfika, det var typ tusen år sen som jag träffade henne, så det ska bli himla himla kul! igårkväll tog jag en promenad med sarafari, sen gick vi hem till mig och tittade på trainspotting. det var också fint. det börjar kännas som att det inte är så mycket kvar att pyssla med till skolan, fast då bortser jag förstås från en skitfet inlämning om sparvugglor som ska vara inne på onsdag. ja vad kul.
yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0