sunday sunday

det har varit en fin helg! fredagkvällen spenderade jag på skafferiet till att börja med, med sötmary. sen tog vi våra ben och gick till skandiateatern för att kolla på herr krunegård, och det var faktiskt fantastiskt bra. jag har fått en nytändning (?) vad gäller honom, han var mycket bättre här än på emmaboda i somras. det var hur bra som helst i alla fall!

igår var det lördag, då var vi på wreta gästgifveri (mm fint skare va!) och åt lunch med släkten, för att fira farmor som fyllde 85 år i veckan. helt otroligt. det var mycket trevligt i alla fall. olle aka strindberg var min bordsherre och vi hade vår lilla ungdomshörna där vi pratade framtidsplaner och nutidshändelser. lunchen bestod av en jättegod laxrätt, och sen fick vi världens finaste chokladtårta. det var mycket festligt! det fanns även en liten butik på wreta, så jag lyckades flörta till mig en liten söt glasflaska med en silverros som kork. den är så söt, så söt. efter hela kalasandet så styrde vi kosan mot linköping, eller snarare mot net-on-nets lagershop i mörtlösa. så där satte jag sprätt på mina pengar och investerade i en riktig kamera. det känns bra, jag tror att den kan bli en mycket god vän.

igårkväll var jag och sarafari på en liten promenad, men det var så blött ute så vi gick hem till mig och åt salta pinnar och kollade på the incredible hulk i stället. mycket bättre!

idag har jag varit en sväng i stallet. när jag kom hem därifrån så gjorde jag färdigt engelskan och sen satte jag mig och började pilla med projektarbetet. jag tror faktiskt att jag nästan blev klar! helt otroligt. det var kul att pussla ihop texterna och bilderna. så nu ska jag fixa så att jag får den första versionen utskriven och så kan jag visa trixxarn på typ tisdag. wohoo. nu ska jag nog se på film, tror jag. och dricka te. det börjar bli vår förresten, snön är borta när som helst ju!
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: bästa louise!

åh det kurrade i magen när jag såg bilden på käket!

gött ser det ut att va :)

2010-03-23 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0