moln!

gud hör bön! äntligen har vädret blivit lite mer svenskt, det är kanske en sisådär 22 grader varmt och lite lagom blåsigt. om jag sitter i skuggan så mår jag som en liten prins! så nu trivs jag. hoppas att det inte bara är för idag. vi vet ju allihop hur mycket jag hatar värme som överskrider 25 grader. nu vill jag att det håller sig på en mer ebba-vänlig nivå, för mitt eget bästa. jag skiter i om alla ni andra gillar värme. jag vill inte dö, jag är alldeles för ung för det.

i alla fall. jag sitter ute på framsidan och dricker te och fixar med kameran. lokatten sitter här bredvid mig och njuter hon med, det har varit lite för varmt för henne också de senaste dagarna. hon sover mest. men nu är hon pigg som en lärka. skönt för henne. körlektionen igår gick tydligen hur bra som helst. det är ju fantastiskt. imorgon är det dags för lektion nummer två. jag känner mig lugn som en filbunke. en filbunke. kolugn kan man också säga. fascinerande.

igår såg jag på dokumentären grizzly man. den var ju bara helt sjuk. alldeles knasgalet. vilt är vilt är vilt är vilt (och ska vara ifred) och inte mänskligt. mänskligt är inte vilt heller, i alla fall inte längre. bevisligen. nu ska jag gå in och duscha och fundera ut vad jag ska göra idag. idag kanske jag till och med orkar göra något. det vore ju himla kul.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: kimpa

1. idag kände jag kyliga vindar, gillar tropisk värme bättre.

2. varför dricker du te? kan du inte åtminstone dricka iste?

3. bra med körkortet annars, och vi ses på fredag.

2010-07-14 @ 23:02:16
Postat av: lilla e

1. gillar lagom värme bäst. alltså cirka 20-23 grader.

2. har inget iste :( och så inleder man ju varje dag med tre koppar te. oavsett väderlek.

3. ja heja mig, ja vi ses på fredag!

2010-07-15 @ 00:09:27
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Josefine

Har också sett den dokumentären. AJg gillar't inte. Läskigt.

2010-07-15 @ 00:24:51
URL: http://jsenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0