en riktig valdag

idag har jag fått stajla lite med mina valkunskaper. visste ni till exempel att blåvalar "hänger" upp och ner i vattnet (med huvudet mot botten och fenan uppåt) när de sjunger? fantastiska djur. fast den på bilden är ju en knölval, de tycker tydligen om att hoppa och kan göra det hur mycket som helst. typ tjugo gånger i rad. och nar betyder "lik" på fornnordiska, och anledningen till att narvalar heter just narvalar var visst inte bara att de är likbleka, utan de simmar tydligen ofta upp och ner med sin bleka mage uppåt och kan ligga stilla så i flera minuter. då ser de alltså ut som döingar. coolers.

yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag hade inte en aning om något av det där!! Du är nu officiellt min val- idol :> Tack för te- stunden förut förresten. Den var mys! <3

2010-01-14 @ 23:09:16
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: K

åhå, du inspirerar till att ta bloggandet till nya nivåer : ) nu vill man ju ta reda på sånt man alltid velat veta men inte tagit sig tid till, så man kan stajla lite.. eller bara lära sig något nytt! Tack för att ni kikade in igår :) <3

2010-01-16 @ 09:27:19
URL: http://allihave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0