höftproblem och bara fel fel fel

jag sitter och skriver ett argumenterande tal till engelskan. jag har fått fram bra delar och bra argument och sådär, men det är lite svårt att knyta ihop det. jag ska väl traggla på ett tag till tänkte jag, det ska ju redovisas på måndag. och nu ska jag verkligen visa framfötterna.

jag sitter och lyssnar på chet baker i alla fall, och har det bra. jag kom hem från en väldigt snöig promenad med sara för någon timma sen eller två. jag börjar faktiskt bli lite trött på snön nu, nu räcker det. men, en helt crazy sak förresten, jag fick en massa nya fräknar! bah say whuuut, det var inte ens soligt?! jag har en liten teori om att solen smygsilade sig igenom molnen och så hjälpte snön till att reflektera. skönt med fräknar i alla fall, då känns våren lite, lite närmare.

igår var det ju linköping med maria och det var oändligt spännande! först var vi och åt, sen traskade vi mot sporthallen. maria sprang runt som en liten iller och fotade till hennes arbetsreportage, och jag iklädde mig rollen som svans. det var en välspelad roll av mig måste jag säga. när johnossi gick på så var det vi som stod där och tittade på dom. himla bra och tjusiga pojkar. men lite högt ljud, lite ont i ryggen, lite trött i benen? hur gamla är vi egentligen, 60...? nä jag fattar ingenting. vi härdade ut i alla fall, tills dom gick av. då slog vi oss ner och spanade lite. såg många snygga människor, men ganska många äckliga gamla människor också. det blir väl lätt så med thåströms publik... drygt en halvtimme senare gick thåström på, så vi gick dit utan större förhoppningar. vi kollade på första låten, sen gick vi ut och satte oss igen och kollade på hockey. det var fruktansvärt kul! vi gissade lag och kom fram till att vi kunde ju mer än vi trodde att vi skulle kunna. fantastiskt. och thåström malde på med samma basgångar i nästan två timmar, jag förstår inte hur de som var där inne kunde hålla sig vakna (oj vad snäll jag är nu, men det är sant). till slut var han klar i alla fall, efter ett besök av "sveriges enda levande geni" bruno k öijer, hahahaha. åh hahaha. så då fick jag skjuts hela vägen hem till dörren. jag passar på att tacka för en fin och händelserik eftermiddag och afton mary! tack ♥

nu ska jag väl koka lite mer vatten och göra en till kopp te, sen skriva vidare om valar och sälar och havsfåglar och isbjörnar och MÄNNISKANS ANSVAR.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Mary

Tack själv Ebbis! Vi kan iallafall konstatera att thåström var en total diss och nhl var en total hiss! Måste göras fler gånger :) (fast då kan vi skippa thåström i bakgrunden) PUSS PÅ DIG! <3

2010-02-15 @ 21:44:12
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: lilla e

du och jag på första bästa sportbar i sommar mary! du vet det kommer bli fett! PÖSSSSSSSSSSSSS <3

2010-02-15 @ 23:19:33
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0