hjälp

nu bokar jag in hej då-träffar till höger och vänster. det känns som att alla bara åker härifrån, och det gör de väl på sätt och vis rätt i. och själv ska jag inte åka någonstans. fyra mil om dagen på sin höjd, fram och tillbaka till linköping. verkligen exotiskt. nej men faktiskt, jag börjar inse att folk faktiskt ska åka iväg, och dessutom till ganska avlägsna platser. det är inte som att man kan hoppa på 113 och mötas vid söder tull längre. nej, nu måste man planera och boka biljetter och flyga och allt möjligt för att kunna träffas. och jag har inte förstått det förrän nu. men, det är väl ändå en himla tur att världen inte är så stor som den var för hundra år sedan. det är inte lika svårt att åka utomlands nu för tiden. det är faktiskt ganska lätt. intalar jag mig själv. och snart åker jag också härifrån. största rädslan, efter mörker och ensamhet förstås, är att fastna i den här underbara staden. snart kommer jag efter er sötnosar.
yours truly,
ebba
de som flyttat hittills är alltså:
jossan och pollan, till england respektive spanien
och olle och filip, till trosa (nästan lika exotiskt som utomlands)

Kommentarer
Postat av: Pollan

Åhh vilken härlig bild på mig o jossan, hade inte sett den. När är den tagen om jag får fråga? :P Du har helt rätt ebbsan, världen är så liten nu för tiden och man kan ta sig vart som helst nästan när som helst :D Vart vill du sen då efter linkan och litteraturhistorian? Puss

2010-08-24 @ 20:36:12
Postat av: lilla e

ja, visst är det en jättefin bild! jag tog den på mösspåtagningsdagen, du vet när vi satt typ hela klassen i vasaparken :)

next stop: världen!

PUSSPÅREJ!

2010-08-25 @ 11:09:28
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0