life i love you, all is groovy

idag är det måndag och jag har varit i skolan, precis som vanligt. inledde dagen med en fotolektion på kungsgård, sen promenixade jag till de geer och engelskalektionen. där diskuterade vi wuthering heights och sen gjorde vi arbetsintervjuer, himla kul. sen var det hål i några timmar, så då passade jag och pollan på att gå och fika lite. det var så soligt och fint, så vi bestämde oss för att sitta ute till och med. sen helt plötsligt så började det komma jättestora snöflingor, fast solen bara sken på och det fortfarande var lika varmt. mycket märkligt, tyckte vi. men som tur var så var det bara några få flingor, så vi kunde sitta kvar och ha det fint. vi tog finfina kort på varann också, som ni kan se här nedanför. sista lektionen var svenska, och den kan ju sammanfattas med ett ord (ungefär som vanligt). lekstuga. men på ett bra sätt.

efter skolan cyklade jag nästan direkt till mamba och jag kom hem därifrån alldeles nyss. jag tog mig an hennes fönster, och det var verkligen på tiden. det tog typ en och en halv timme att putsa och tvätta. men det var kul! jag gillar att tvätta fönster. sen passade jag på att putsa lite på hästen också, när hon ändå var inne. det händer ju inte särskilt ofta att hon är inne när jag är där på kvällarna.

så sammanfattningsvis: en fin dag! imorgon ska vi åka till den kungliga hufvudstaden på klassresa! det blir ju spännande. vi ska gå på en massa muséer och på kvällen ska vi gå på opera, jag tror att det kommer bli himla fint.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Pollan

"här sitter vi o har det bra" ;)

2010-04-19 @ 20:46:09
Postat av: lilla e

haha, ja alla tiders ju!

2010-04-19 @ 21:04:33
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0