watching the trees and the leaves as they fall

hejhejhejhejhej

nu är det söndagkväll. jag ska gå och lägga mig när som helst. läste nyss engelskaläxan, några kapitel i frankenstein, och mina ögon kunde knappt hålla sig öppna. men sen blev det väldans spännande och jag läste på som en liten räv! så det gick det med. igår var i alla fall en helfestlig kväll och natt med trixxarn och monstret och monstrets vän moa. det var himla fint! vi sprang runt och gjorde både det ena och det andra. det var mycket intressant med klubb republiks haute culture på arbetets, speciellt gröna solglasögon och inte prata svenska jättebra. det var grejer det! sen blev det teatersport på lilla teatern, och jag skrattade tills jag började gråta, så sjukt jävla kul så jag höll på att dö. faktiskt.  sen avslutade vi det hela med att gå till hugo, och däremellan var vi också en sväng på gubbens trädgård och drack te och kaffe i den superdupermysiga trädgården med hundra tända ljus. "håll en låg profil nu, nu håller vi en låg profil flickor!" och så flashades det med tusen blixtar. ja, vi var riktigt bra på det där med att vara diskreta. hugokvällen var i alla fall den bästa på länge, och jag tackar alla som medverkade och gjorde det hela till en fin afton. när hugo stängde så hämtade jag och trixxarn våra jackor, sedan påbörjade vi den långa vandringen hem. det var mysigt att gå hem ändå, inte särskilt kallt och tomt och tyst, och vi har ju (trots alla gånger vi tömt ämnet) så mycket mer att säga varandra. ja det tar nog aldrig slut.
idag har jag varit en sväng på stan och köpt ett nytt snöre till min jacka, och varit på åhléns med muttran. sen åkte vi hem och sen dess har jag mest segat. bäddat lite, men mest lyssnat på musik. det är fina grejer det. nu ska jag verkligen sova. jag har dessutom lyckats dra på mig en ordentlig förkylning, så jag hoppas att jag ändå kan gå till skolan imorgon. man får inte missa viktiga saker.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Kim

Eller så får man det, bara man blir frisk och mår bra <3

2009-09-29 @ 18:24:26
URL: http://allihave.blogg.se/
Postat av: lilla e

du har nog rätt kimmen <3

2009-09-29 @ 22:29:04
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0