if love is just a game, then how come it's no fun

jag sitter och läser catch 22. tidigare idag läste jag kapitlen i frankenstein som ska vara klara till tisdag. jag läser och läser och läser. det är bra och kul, catch 22 är så himlarns catchy och rolig.

" a distant warm look entered major danby's eyes. 'it must be nice to live like a vegetable', he conceded  wristfully.
'it's lousy', answered yossarian.
'no, it must be very pleasant to be free from all this doubt and pressure', insisted major danby. 'i think i'd like to live like a vegetable and make no important decisions.'
'what kind of a vegetable, danby?'
'a cucumber or a carrot.'
'what kind of a cucumber? a good one or a bad one?'
'oh, a good one, of course.' "
nu lyssnar jag lite på noah and the whale och knaprar på salta pinnar. det känns rätt mysigt. imorgon ska jag vara i stallet länge, för första gången på ett ganska bra tag. kings of convenience i lördags var för övrigt bland det bästa jag någonsin varit med om. utan att överdriva.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: K

Jag tror valet av engelska bok är avklarat nu, Catch 22 var det. Och det där med att vara i stallet länge kanske är bland det bästa som finns, så fridfullt och nostalgiskt. Hoppas det gick bra i skogen! <3

2009-10-11 @ 19:26:16
URL: http://allihave.blogg.se/
Postat av: Mary

I would like to be a bad cucumber! :>

2009-10-11 @ 21:34:08
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: mary

eller hur?!?! de gör inget annat än plågar oss med alldeles för mkt att göra hela tiden. död åt de geer :(

2009-10-12 @ 19:57:51
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0