there's only one direction worth going

jag är glad, jag äter vindruvor. 
tisdagar är normalt den sämsta skoldagen, men idag var det helt okej. tyskalektioner är tråkiga, men de går ändå fort. det kan vara så att jag börjar bli äldre. för ett år sen var en timme och tjugo minuters tyska näst intill olidligt, men nu fixar jag det rätt bra. synd att daggan är som hon är bara. sen var det engelska, det var rätt kul. engelska är väl det roligaste ämnet den här terminen också (som alltid). sen var det ett litet hål och lunch och vi satt en stund på nybryggt, man måste ju inleda året med traditioner. efter det var det dags för mattelektion och jag kunde faktiskt hålla koncentrationen uppe hela lektionen. fantastiskt. efter det var det geografilektion och jag skrev och skrev på min lilla inlämningsuppgift om sopbergen i stilla havet och hann precis färdigt, hann till och med maila in den, innan samhällen började. sen satt vi där och diskuterade krig och fred i en timme och en kvart. sånt gillar jag. inte krig, men diskussioner. och imorgon är det onsdag = halva veckan har gått!

när jag kom hem blev jag ännu gladare. på bordet låg ett litet brev till mig. jag började rota i hjärnan efter en förklaring. vilken människa (förmodligen en flicka, eftersom handstilen var så fin) kunde ha skickat brev till mig? jag slog bort tanken på min finska brevkompis jenny ganska fort, eftersom jag var ungefär tio år senast jag fick något brev från henne. undrar vem av oss det var som slutade skriva förresten... i alla fall, brevet innehöll ett litet gulligt inbjudningskort som berättade att jag hade blivit kallad till johannas artonårsfest :) så jag tackar för och tackar ja till inbjudan, johanna! i'll be there.

det enda som gör mig lite ledsen är väl att smk ska spela på hugo i helgen. är man icke myndig är det mer regel än undantag att man får bita i det sura äpplet. ganska ofta. men whatever. på lördag ska jag ändå till kulturkammaren med oskar och kanske anna, för att kolla på elias och hans band som ska rockkarusella. blir nog fint.

nu ska jag försöka få tag på sara, vi ska ta en promenad.
yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Joohanna

wie vad kul :D

2009-01-14 @ 14:44:58
URL: http://johaannak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0