a day in the life

här sitter jag och dricker te. som så många gånger förr.
idag har jag varit i skolan. släpade mig till bussen (nej, gick försiktigt på små moln för det var halt, men jag var på underbart humör och solen sken ikapp med mig), fick sms från tessan på väg in och hon sa att vi inte hade någon svenska. så då var jag på skolan en timme innan latinlektionen skulle börja. detta ledde till att min tappra och ädla väninna therése och jag tog en morgonpromenad längs promenaden och lite runt strömmen. det var fint och mitt underbara humör blev om möjligt ännu mer underbart. 

next stop: latinlektion med lowe. jag och pollan hade väl på det hela taget ganska trevligt skulle jag vilja säga. sen var det lunch och underbar mat (nej), men på hålet gick vi till broadway och fick vårt lystmäte. typ. tessans chai latte blev bortglömd, så alla fick en brownie som förlåt. helt knas. ganska gott. sen var det iv, så vi kilade iväg till alla olika salar och skolor. jag sprang upp till lennings för fotolektion, gav mig ut på en digitalfotorunda, sen satt jag vid datorn och pillade lite. och pratade lite med människor. det var trevligt. sen laddade jag en film för att ta med mig hem till helgen, tog på mig jackan och gick till bussen, kom hem och åt spenatsoppa. det var underbart. nu har jag gosat med katten och ska väl försöka mig på att bläddra i nya dv. snart ska vi till farmor och farfar, för farfar fyller 85 :o 

igår var också en fin dag. lite nintendo, rostade mackor, hundar på tv, universitetsupptäcksfärd, en "varm och trevlig" matupplevelse, jag agerade biljardpublik och fick en kopp grönt mintte (det uppfattade jag halvvägs igenom), söder tull och nycklar. stulna sådana dessutom. ja, det var fint.

nu ska jag dra på mig feststassen, 85-årskalas kräver some dignity.
yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Joliners

:)

2009-01-09 @ 19:24:00
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: lilla e

:) right back at you!

2009-01-09 @ 21:16:35
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Joohanna

Nja jag tyckte inte den var så bra. Fast det beror ju på hur man vill ha fransarna (a) Dom blir lixom inte böjda uppåt utan mera separerade ^^



Haha värssta presentationen av den mascaran fick du nu ;D

2009-01-09 @ 23:51:27
URL: http://johaannak.blogg.se/
Postat av: lilla e

haha, okej, tack för snabbreklamen johannis! :)

2009-01-11 @ 12:26:34
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0