well it ain't no use to sit and wonder why, babe

varför plågar man sig själv? jag menar, varför är jag alltid så sentimental? jag är ganska känslig faktiskt, jag är liten och bräcklig. jag går inte av, men det kan knaka lite ändå. jag saknar allt. jag saknar så himla mycket. jag saknar tillfällen. stunder. människor och djur. jag hatar det här. jag hatar att sakna. och jag hatar att bli ersatt. varför kan man inte bara få ha allting, alltid. varför kan man inte bara få ha det för sig själv, för alltid, varför kan det inte bara få vara som det alltid varit, för alltid? 

... för att det är såhär det blir. det är såhär det ska vara. gud vad jag hatar det. lojalitet är mitt andranamn, och ibland får man skit för sånt. utan att veta om det, utan att göra något, kan människor trampa mig på tårna. förlåt, jag är bara ledsen. jag skulle göra vad som helst. jag är faktiskt, till och med, en sån som menar det jag säger. vad som helst betyder vad som helst. och inte till 99, utan till 110 %. jag hatar att jag är som jag är, varför är jag inte lite mindre pålitlig, lite mindre snäll. varför vill jag vara alla till lags och varför kan jag le och säga "det gör inget", "det är okej", "det spelar ingen roll", "jag förstår" och varför, varför, varför sätter jag alltid mig själv i sista rummet. hm, jo, för att jag är en sån som gillar att hjäpa. jag gillar att göra saker för andra. jag gillar att ge, men jag har svårt för att ta. helvete.

det här är inte menat att vara till någon alls, så ingen ska ta det personligt. det är bara så mina tankar går ikväll. ibland får de göra det.

yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Joliner

Jag tycker du är så bra precis som du är eliten, men vi måste lära oss att ta <3

2009-02-19 @ 10:00:35
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: lilla e

du har nog rätt, joll. vi borde gå nån kurs.

2009-02-19 @ 12:36:36
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Mary

ebbis, jag vet precis hur det är. vi är nog ganska lika sådär tror jag allt. vill bara berätta, att för mig kommer du inte i sista rummet och jag hoppas att du vet det. jag finns här, när som helst. <3

2009-02-19 @ 19:13:11
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Carro

Kan bara hålla med Joline med att säga att du är bra precis som du är. Och, istället för att tänka på att du borde säga ifrån mer osv. så borde du tänka på att fler borde hjälpa istället. För tänk så mycket bättre allt varit om så många fler velat hjälpa som du! Dock så är det tyvärr inte så, så att ta emot är något du måste för att orka med själv tillslut.. men du förstår nog vad jag menar i alla fall.

2009-02-20 @ 18:23:57
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Kim

De där känslorna känns igen, väldigt ofta. Men jag tycker om dig för att du är du. Och egentligen finns det väl inga bra ursäkter varför jag inte talar om det tillräckligt ofta, jag är bara dålig på att ta kontakt helt enkelt. Du är guld<3

2009-02-23 @ 10:52:16
URL: http://allihave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0