take your first step and you will get there in time

fan också. nu är lovet slut igen. jag vill inte gå till skolan imorgon. vad som är bra med imorgon däremot är att jag har sovmorgon till tio i tio. ingen latinlektion. så första lektionen blir bild, hoppas det blir lugnt. jag känner stressen hela tiden, faktiskt. även om man inte är i skolan. sjukt mycket att tänka på ändå. har ju de två sista fotolektionerna den här veckan, alltså ska alla foton och texter vara klara till på fredag och ihopsatta i ett fint litet kompendium. jag kommer aldrig hinna. helvete. dessutom har vi något slags grammatiktest på latinlektionen på fredag. jag måste kolla igenom det där. och så måste jag hinna baka semlor OCH vara en stund hos mamba imorgonkväll. och matteprov och historiaprov nästa vecka, tyskaprov veckan efter det. får se hur det här går. man får ta en sak i taget. andas andas.

lovet har i alla fall varit ganska händelserikt. först var jag ju i uppsala, bodde hos hedvig och filip var också med lite grann. det var trevligt. fin stad (läs fina studentkillar). tågresan upp till uppsala var väldigt trevlig, hamnade med en familj som skulle till fjällen. jag älskar att prata med folk på tåg! sjukt kul. tågresan hem var inte riktigt lika rolig, då hamnade jag mitt emot en fransk kille som måste haft världens längsta lår, för jag nuddade honom hur jag än satt. jooooobbigt.

annars har jag ju haft hand om samantha varje dag sedan i onsdags, eftersom cissi varit bortrest. det har väl gått bra. hon är ju lite som hon är, och vi kommer nog inte riktigt överens. men hon skötte sig bra ändå, speciellt i fredags. då var det så fint väder och hon var lugn som en filbunke. mer sånt tack, sa jag då. och i fredags fikade jag också med oskar och amanda på kuriosa. mycket trevligt. var så länge sen som vi sågs allihopa sådär. anna var i stockholm, så hon saknades i och för sig.

och igår gjorde jag något som jag aldrig någonsin tidigare gjort och förmodligen aldrig mer kommer få göra. jag festade med mina lärare. gamla lärare, alltså. det var 50-årsfest för min farbror som jobbar på kunskap, så vi var i kunskapsskolans café (bara det kändes ju lite weird). sen var det massa lärare från kunskap där. åh, jag saknar dom. det var kul att se dom vingla och nypa varandra i rumpan och freestyla till kung fu fighting och YMCA. dessutom blev jag kallad för en gammal bondkanin. men jag klarade mig igenom kvällen, hur som helst. man fick ta det lite lugnt med välkomstdrinken märkte jag efter ett tag (som jag egentligen inte skulle ta för den var inte alkoholfri, men monica sa "äh vafan! kör på", så då gjorde jag det). rolig kväll och natt i alla fall. synd att jag var typ den enda som drog ner snittåldern från 50-strecket bara.

och idag har jag sovit länge och varit hos samantha. sen åkte jag till sara och vi pratade och drack te och kollade i universitetskataloger och broschyrer. jag vill också vara ett år äldre. fuskigt. sen var väl tanken att jag skulle plugga lite nu på kvällen, men det sket jag i. det är ju lov för tusan.

oj vad långt det blev. och vad jag mår lite konstigt.
yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Mary

chilla ebba, du kommer att hinna! super- eb can do anything <3

2009-02-23 @ 12:08:15
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: lilla e

tveksamt this time

2009-02-25 @ 22:17:04
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0