kom sommarnätter under stjärnor, kom

det är den första december idag. det är helsjukt. jag dricker te och äter mintkarameller. jag hittade mintkaramellerna i ett skåp i köket, gud vet hur länge de har legat där. men de smakar inte helt fel, så det är nog heller inget fel på dom. imorgon är det muntlig analys på den underbara boken gentlemen av klas östergren. jag ska nog lyckas sno ihop något klokt till dess, det brukar jag ju lösa. är det något jag kan så är det väl att prata... typ. den boken är att rekommendera i alla fall! alla måste läsa den. hur bra som helst. på jullovet ska jag läsa uppföljaren, gangsters. värsta coola titlarna. typ som adrians och min titel, grevinnan och hurtiga hertigen. nä det var bara något som jag kom att tänka på.
idag började jag dagen med att snooza i en timme, sen var det engelskaprov, så himla underbart. men jag överlevde och tror att jag klarade av det med hedern i behåll. sen var det religion och sen blev det att kila till kungsgård för fotolektionen. vi trixade lite med negativen från förra veckan, och så skrev jag ut mitt självporträtt. sen var det bara att visa upp självporträttet för hela gruppen och analysera och diskutera och ha sig. jag måste medge att detta var den mest ångestladdade uppgiften jag varit med om på ett par år, men när jag vaknade imorse så bestämde jag mig för att inte ha ångest för det. det är ju bara dumt. det är ju bara ett foto. det är ju bara jag. efter fotolektionen, som också var dagens sista, så mådde jag som en prins. det kändes bra alltså.
imorgon är det svininfluensavaccineringsdags! oj vilket långt ord det blev. men så är det i alla fall. jag ska kolla om man kanske får vaccinera sig på fredag i stället, för vi ska ju till saco-mässan på torsdag och då har jag ingen större lust att gå runt och ha feber osv. om man nu får det. nu lyssnar jag på noah and the whale och njuter av adventsljusstakarna. livet är fint som fan emellanåt, man måste bara hitta ljusglimtarna.
yours truly,
ebba

Kommentarer
Postat av: Mary

härligt att fotot löste sig :> tänkte faktiskt på det i eftermiddags!



PS. I min klass var det inte så många som blev sjuka av vaccinet så du kanske klarar dig :) DS.



<3

2009-12-01 @ 22:09:55
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: lilla e

puss till dig mary!

jag tog vaccinet idag ändå, jag känner inte av det något alls. det har börjat ömma lite i armen nu, men ingen större smärta :) jag tror jag klarar mig!

<3

2009-12-02 @ 20:40:13
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Louise

skönt att du mår bra!

någon som är lika dödssjuk som lilla jag ebbs?

2009-12-03 @ 13:47:50
Postat av: lilla e

är du så sjuk av sprutan alltså lussan? läskigt! just nu är jag trött som fan och känner mig lite öm i hela kroppen, men det kan ju vara en kombination av sprutan och att armbåga sig fram på saco-mässan hela dagen ;) jag tror inte att någon annan har reagerat så starkt, de flesta har nog bara ont i armen (än så länge i alla fall). puss pårej!

2009-12-03 @ 20:39:26
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: L

jag tror det är strutan! bra timing annars.

ae måste sova vidare nu, hörs när jag är på benen igen.

pusskalas!

2009-12-04 @ 00:25:31
Postat av: K

Härligt att det gick fint, du är en trevlig prick och då får bilderna lite extra glans! Hur var saco-mässan? Jag har burit hem papper för flera års eldande ^^

2009-12-04 @ 16:55:30
URL: http://allihave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0